Сътрудници

четвъртък, 7 март 2013 г.

Някои неща вбесяват, дори такива циници като мен !!


ОМТ е програма оповестена през миналият септември, когато еврозоната беше на ръба на колапса, Драги тогава обяви, че ЕЦБ ще направи всичко необходимо да опази еврото, и обяви тази програма, при която правителствата могат да разчитат на неограничена помощ от ЕЦБ като подкрепа. И изведнъж, днешното откровение !
Попадна ми следният пасаж от пресконференцията на шефа на ЕЦБ -Марио Драги. Обърнете внимание , как на конкретен въпрос за това как функционира ОМТ, се отговаря , че няма приет регламент. Е, как така ! Нали този механизъм спаси еврото ? Потресен съм! Всичко е думи, думи... Ебаси овцете сме !

Steen: Г-н Драги, ти току що казахте, че ние знаем правилата за OMT. Аз не мисля, че съм сам когато казвам, че ...
всъщност аз не мисля че ги знаем. Единственото нещо, за което аз съм наясно е, че публикувахте изявление от 440 думи, което изпратихте до нас през септември, и ни оставихте ние да го сглобим. Така, че бихте ли ни дал в някакъв момент, писмено точка по точка как това трябва да работи, какво трябва да направи страната която иска помощ, или това е целенасочена политика,  да се държат нещата малко по-неясни.
Драги: Аз не съм сигурен, че разбирам въпроса ви. Мисля, че и сега и изобщо сте спрели да задавате въпроси за това как OMT работи, защото сте разбрали как всъщност той работи. Искам да кажа, че сте запознати с всички условия, на които трябва да отговаря страната, за да се допусне до програмата OMT, и казахме че това би било необходимо, но не достатъчно условие за ЕЦБ да се намеси, и ние изброихме условията. Ако имате предвид правната документация, това е друго нещо, защото ние все още се работим по нея, и то излиза, но това е. .. OMT никога не е бил създаден за подпомагане на страните в техният достъп до пазара. OMT трябваше да бъде ефективен предпазен механизъм за премахване повишеният риск от еврозоната.

Няма коментари:

Публикуване на коментар