Сътрудници

четвъртък, 3 април 2014 г.

Путин - диктатор или освободител ? А може би и двете !

http://lifenews.ru/news/130496
Президентът Путин възложи на правителството и на централната банка , да разгледат предложението на главният изпълнителен директор на Сбербанк, за изграждане на
Националната система за плащане, и решението трябва да се вземеме в рамките на един месец.
Правителството, на 01 април, изпрати официална инструкция до Министерството на финансите , Министерствотото на икономиката , Министерството на комуникациите и първият вицепремиер Игор Шувалов и заместник министър -председателя Аркадий Дворкович, да предоставят на Централната банка на Русия  указанията и да докладват на президента резултатите до 15 април .
- Съвсем наскоро, през 90-те години , в Сбербанк съществуваше система за плащане . Тя беше преустановена поради изискването за ползване на международните системи, които са по-удобни - обясни икономистът Сергей Хестанов . - По принцип , те са използвани, но решаващият фактор е лекотата на интеграция със съществуващия софтуер и съществуващата мрежа.
Законопроекта за националната платежна система вече е в Държавната Дума , и може да се внесе на първо четене на 4 април .
————————————————
Пл.Н. Защо това е важно ?
В Русия, както и в България, както е в целият свят, се случва следното когато плащаме с карта :
   1. Въвежда се искане за плащане в терминала/компютъра/
   2. Искането се изпраща в САЩ, или сървър под американска юрисдикция.
    3. Сървъра, според зададената програма, не разрешава или разрешава плащането, и се подава запис към определената банка, да плати, а другата да получи сумата.
    4. Всичко е лесно и бързо. Ние сме доволни.
Какво става, когато американците ни се обидят по някаква причина. Не ме интересува, в момента, Крим. Те/американците/, определят сървъра да спре плащането. И ако нямаш пари в наличност в брой, в банкноти, следват дълги обяснения с охраната на магазина. И изведнъж си задаваш въпроса : “Ако някой определя дали аз мога да “купя” или “продам” нещо, този някой какъв е спрямо мен ? “ Аз мисля, че само робовладелец е с право на това. И, това всъщност е проблема. Ако Русия има собствена платежна система, тя няма да е в ситуацията на роб. А за мен е важно, че България трябва да има собствена платежна система. И да не ми обясняват, колко било скъпо, колко сега е по-удобно, колко е трудно…. Тя, свободата не е ефтина, нито е лесна, нито е с липса на неудобства. Затова се водят войни за нея. Трудно се постига, и лесно се губи. Но, на нас българите, главите ни не са уврели още. Днес четох една статия на Николай Слатински, където казва: “Никога в историята не се е случвало мнозинството да е новатор, и още по-малко да знае кое е правилно за бъдещото развитие”. Прав е. И не ми пука, че съм “малцинство”.
————————————
Днес имам рожден ден, ставам на 51 г. Не е важно. Просто искам да успокоя приятелите си с това : Днес в 08.10 часа, ми се обажда майка ми и аз изтръпнах-какво ли се е случило/майка ми се обажда веднъж на високосна/. То било за Р.Д. Толкова ми олекна, че въздъхнах със звук чут и в Гюргево. Разказвам го, защото животът е кратък и гаден. Бъдете здрави !

Няма коментари:

Публикуване на коментар