Сътрудници

събота, 21 юли 2012 г.

Скандал в МВФ: старши икономист подаде оставка, в заявлението пише "срамувам се, че съм имал някаква връзка с Фонда"

http://www.zerohedge.com/news/scandal-imf-senior-economist-resigns-says-ashamed-have-had-any-association-fund-all Плъховете скачат яростно от Титаник, но малцина са отделили време да напишат писмо, в което да обяснят подробно колко напукан и счупен е корпусът на Титаник . Това сега е променено, с напускането на Питър Дойл, бивш шеф на Отдел в Европейския департамент в МВФ, отговарящ за страните в криза, и в момента съветник на фонда. В писмото се съдържа следния бисер: "След двайсет години на служба, аз се срамувам ,че съм имал някаква връзка с Фонда" . Това казва всичко. Това е скандал, който може да разтърси до мозъка на костите доверието в МВФ. Ето част от писмото : Европейски департамент Вашингтон 18 юни 2012 г. До Г-н Shaalan, декан на Изпълнителния съвет на МВФ Днес, аз ще се обърна към Изпълнителния съвет за последен път, защото аз напускам Фонда. Съответно, искам първо официално да изразя моята дълбока благодарност на шведските, израелсктеи, и датските власти, с които съм работил наскоро, както и всички други, с когото съм работил по-рано, за изключителната щедрост към мен лично. Но аз също искам да се възползвам от тази възможност, за да обясня моето заминаване. След двадесет години трудов стаж, аз се срамувам , че съм имал някаква връзка с Фонда .Това не е само заради некомпетентност, която беше частично хроникирана в доклада за световната криза и доклада за наблюдение, в навечерието на кризата в Евро-пространството. То е, защото материалните трудности при тези кризи, бяха идентифицирани много по-рано, но изводите бяха потиснати . Предвид дългият период и проточилите се международни процеси за вземане на решения, и глобалните предизвикателства, навременните устойчиви предупреждения са от съществено значение. Така че провала на Фонда, да ги публикува, е губещо решение от висш порядък, дори ако на тези предупреждения не им е обърнато внимание. Последствията включват страдание (и риск да дойде по-лошо) за много хора, включително Гърция, а и втората световна резервна валута е на ръба, а фонда за последните две години играе догонваща и реактивна роля в спасителните усилия.............../в линка го има цялото/

Няма коментари:

Публикуване на коментар