Сътрудници

сряда, 21 ноември 2012 г.

За по-младите приятели на блога/вместо извинение/

Забелязах, че в доста мои постове, определям някои икономически събития, и хората които ги извършват като "комунисти". В моята сегашна ценностна система, това е равнозначно на крадци. Искам да направя следното уточнение. Аз съм на почити 50 години. Живях по времето на "развитият социализъм", по времето на "великият" 10 ноември 1989 г., по времето на "времето е наше"-което се оказа тяхно, "Лукановата зима"-ядяхме месо захар хляб с купони(ако не вярвате питайте родителите си), Хиперинфлацията на Жан Виденов / с лихви 200-300-400-500%/, т.нар. "масова приватизация",царя, "тройната коалиция", ГЕРБ.... Боже, не е за вярване , че всичко това ни е минало през главата. За какво ставаше дума? Да, за комунистите. През развитият социализъм самият аз бях член на Българската Комунистическа Партия/БКП/. Има една приказка : ако до 20 годишен не си със социалистически/комунистически/ разбирания, ти нямаш сърце, а ако след като си минал 40 г. , още си такъв, то ти си идиот. Не се оправдавам, но аз наистина вярвах в тези неща, и въпреки всичко не съм идиот. Не мразя комунистите, но определено искам да предам на приятелите си, че ако искаме да успеем като общество, поне не трябва да сме идиоти. Не мразя комунизма, той е като божественият рай- много хубаво но невъзможно, защото света не е населен от светци, а от обикновени хора. И когато искат отново да ни вкарат в "матрицата", просто се вбесявам. Пак казвам, комунист не е проклятие за заблуди, то е определение за умишлено съсипване на единствената движеща сила на обществото - личният интерес на всеки от нас. Когато този личен интерес е насочен към свобода на духа, новаторство, ефективност, усъвършенстване, духовно израстване, развиване на таланти и умения и пр., е добре и за отделният човек и за обществото, но когато влизаме в схемите които отричат всичко това, когато човекът е една "гайка" в някакъв механизъм, когато определена група/партията, Б.Б., Станишев,Доган.../ си присвояват правото да определят кое е добро и зло, аз мога да направя само един блог, и да досаждам на приятелите си. Дано съм се изразил по подходящият начин.

Няма коментари:

Публикуване на коментар